Trafik kazası ceza davası Mahkeme süreci

TRAFİK KAZALARINDAN KAYNAKLANAN CEZA DAVASININ AÇILMASI İÇİN NASIL BİR YOL İZLENMELİ?

Trafik kazası sebebiyle bir kişinin yaralanmasına sebep olan fail hakkında kazanın meydana geldiği yer Asliye Ceza Mahkemesine, birden fazla kişinin ölümüne sebebiyet verilmesi halinde ise Ağır Ceza Mahkemesine Cumhuriyet Savcısının talebi ile ceza davası açılır. TCK m.85 uyarınca; taksirle bir veya birden fazla kişinin ölümüne veya yaralanmasına sebep olan kişinin 2 yıldan 15 yıla kadar hapis cezasına hükmedilir. Mahkeme sanığın asli ve tali kusur durumuna göre ceza miktarını tayin eder. Cumhuriyet Savcısının talimatı üzerinde kolluk kuvvetlerince olay yeri incelemesi yapılarak, olay yerindeki deliller toplanır. Akabinde Cumhuriyet Savcısı iddiamesini düzenleyerek Sanığın cezalandırılması talepli ölüm veya yaralanma olma durumuna göre Asliye Ceza veya Ağır ceza Mahkemesinde kamu davası ikame edilir. Mahkeme bu süreçte kazaya kusuru oranında sebep olan sanığın cezasının tespitinde adli tıp kurumundan ve olay yeri kamera görüntlerinden yardım alarak sanığın ceza miktarına hükmetmektedir.

Trafik kazası ceza davası Mahkeme süreci

1-Mahkemenin takdirine bağlı olmakla birlikte olay yerinde Akhisar Asliye Ceza mahkemesi ya da Akhisar Ağır Ceza Mahkemesi keşif yapıp olay yerini inceleyebilir ve bilirkişi raporu alabilir. 2-Alınan ilk bilirkişi raporu, trafik kazasındaki kusur durumlarının tespiti açısından adli tıp kurumuna incelemeye gönderilebilir. 3- Raporlar arasında çelişki olması ya da adli tıp kurumu raporunun aleyhinizde olması halinde avukatınızdan mutlaka İstanbul Teknik Üniversitesi Trafik Kürsü’sünden rapor aldırılmasını talep edebilirsiniz. İTÜ bu konuda en az adli tıp kurumu kadar uzman bir kurumdur. Ancak bu hususun takidiri de mahkemeye ait olacaktır.

Trafik kazasında Mahkeme karar verince

Mahkemede ceza vermesi Trafik kazasında adam öldürme, ya da yaralama dosyalarında Mahkemenin verdiği kararları 7 gün içerisinde karar temyiz – itiraz yoluna gidilebilir.

Karar HAGB (Hükmün açıklanmasının geri bırakılması) ise 1 hafta içersinde üst mahkemeye itiraz.

Bunun dışındaki cezalarda ise Yargıtay Ceza Dairesine 1 hafta içersinde temyiz edilebilecektir.

Unutulmamalıdır ki, 1 haftalık süreler, son celseye katılıp karar yüzünüze

okunmuşsa, duruşma gününden itibaren başlayacaktır. Diğer türlü evrakın posta yoluyla tarafınıza ulaşmasından itibaren 1 hafta içerisinde Mahkemeye sunulacak dilekçe ile temyiz edebilirsiniz. Ancak şunu unutmayın, mahkeme kararını muhtardan almışsanız, 1 haftalık süre kararı muhtardan alma değil, kararın muhtara verilme tarihinden başlar.

Kararı temyiz ettiğinizde; Yargıtay ceza dairesi dosyayı ortalama olarak 2 yıl içerisinde dosyaları karara bağlar. Onaylarsa cezanız kesinleşir, bozarsa yeniden yargılama yapılır, düzelterek onarsa yine karar kesinleşmiş olur. Avukatınız konu hakkında mutlaka sizi bilgilendirecektir.

Bir çok sanık zaman aşımını düşünmektedir. Hele ki; kazanın üzerinden süre geçtikçe. 2005 yılında Ceza Kanunu değişmiş olduğundan; yeni ceza kanunu uzun zaman aşımı süreleri getirmiştir. Şu anki uygulamada cezanın zaman aşımı dolayısıyla düşmesi ihtimali sıfıra yakındır.

Originally posted 2018-02-21 18:00:13.